Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Turku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 36/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 1 marca 2021 r.

Zarządzenie Nr 36/2021
Burmistrza Miasta Turku

z dnia 1 marca 2021 roku

w sprawie wprowadzenia zasad wypłacania kosztów zastępstwa procesowego radcom prawnym zatrudnionym w Urzędzie Miejskim w Turku

Na podstawie art.224 ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz. U.z 2020 r. poz. 75 ze zm.) oraz art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1.

Wprowadza się zasady wypłacania kosztów zastępstwa procesowego radcom prawnym zatrudnionym w Urzędzie Miejskim w Turku na podstawie stosunku pracy, zgodnie z treścią niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Ustala się dodatkowe wynagrodzenie dla radców prawnych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Turku na podstawie stosunku pracy, w wysokości 100 % kosztów zastępstwa sądowego zasądzonych na rzecz Gminy Miejskiej Turek lub jej przyznanych w ugodzie, postępowaniu polubownym, arbitrażu zagranicznym lub w postępowaniu egzekucyjnym zwane dalej „wynagrodzeniem”,  jeżeli koszty te zostały ściągnięte od strony przeciwnej.

§ 3.

W przypadku spraw zakończonych prawomocnie po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się następujące zasady:

  1. Wynagrodzenie wypłacane jest w oparciu o wniosek, który stanowi załącznik
    do niniejszego zarządzenia, do którego dołącza się kserokopię prawomocnego orzeczenia sądowego, postanowienia lub ugody zasadzających koszty zastępstwa procesowego od strony przeciwnej oraz pełnomocnictwo procesowe udzielone radcy prawnemu.
  2. Wniosek sporządzony przez radcę prawnego, któremu zostało powierzone zastępstwo procesowe w danej sprawie zatwierdza merytorycznie Koordynatora radców prawnych.
  3. W przypadku gdy w danej sprawie gminę reprezentuje więcej niż jeden radca prawny podziału zasadzonej kwoty kosztów zastępstwa procesowego dokonuje się w sposób przez nich ustalony, zawarty we wniosku o którym mowa w punkcie 1. W przypadku gdy gminę reprezentował radca prawny nie będący pracownikiem urzędu w dniu złożenia wniosku, podziału kwoty zasadzonych kosztów zastępstwa procesowego dokonuje Koordynator radców prawnych.
  4. Wniosek składa się do Wydziału Finansowo-Budżetowego, po uprawomocnieniu się orzeczenia, postanowienia lub ugody, o których mowa w punkcie 1.
  5. Po stwierdzeniu wpływu na rzecz Gminy Miejskiej Turek kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej, Wydział Finansowo-Budżetowy dokonuje na wniosku (część III) określenia wysokości wynagrodzenia do wypłaty. Podstawę do obliczenia wysokości wynagrodzenia stanowi kwota wpływu z tytułu kosztów zastępstwa procesowego, nie wyższa niż wskazana w orzeczeniu, postanowieniu lub ugodzie.
  6. Wniosek zatwierdza do wypłaty Burmistrz Miasta lub jego Zastępca.
  7. Wypłata wynagrodzenia jest realizowana na podstawie listy płac sporządzonej
    w oparciu o prawidłowo złożone i zatwierdzone do wypłaty wnioski w okresach kwartalnych, w terminie 14 dni po upływie kwartału.

§ 4.

W przypadku spraw zakończonych prawomocnie przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się następujące zasady:

  1. Wynagrodzenie wypłacane jest w oparciu o pisemny wniosek radcy prawnego, któremu zostało powierzone zastępstwo procesowe w danej sprawie, zawierający dane umożliwiające weryfikację otrzymanych wpływów (sygnatura sprawy, zasądzona kwota kosztów procesowych, nazwa/nazwisko zobowiązanego). Wniosek może być sporządzony na wzorze który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia lub na podstawie zestawienia wpływów z tytułu zasądzonej kwoty kosztów zastępstwa procesowego przekazywanego przez Wydział Finansowo-Budżetowy
    do Biura Radców Prawnych w okresach kwartalnych.
  2. Wniosek, o którym mowa w punkcie 1 jest sporządzany za okres kwartału, w terminie do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
  3. Wniosek sporządzony przez radcę prawnego, któremu zostało powierzone zastępstwo procesowe w danej sprawie zatwierdza merytorycznie Zastępca Burmistrza, Skarbnik lub Sekretarz.
  4. W przypadku gdy w danej sprawie gminę reprezentuje więcej niż jeden radca prawny, do złożenia wniosku uprawniony jest każdy z nich w części wynikającej z podziału zasadzonej kwoty kosztów zastępstwa procesowego w sposób przez nich ustalony.
    Do wniosku winno zostać dołączone oświadczenie o sposobie podziału zasadzonej kwoty, podpisane przez radców reprezentujących gminę w danej sprawie.
    W przypadku gdy gminę reprezentował radca prawny nie będący pracownikiem urzędu w dniu złożenia wniosku, podziału kwoty zasadzonych i ściągniętych kosztów zastępstwa procesowego dokonuje Zastępca Burmistrza, Skarbnik lub Sekretarz.
  5. Wniosek składa się do Wydziału Finansowo-Budżetowego, który po stwierdzeniu wpływu na rzecz Gminy Miejskiej Turek kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej, dokonuje na wniosku określenia wysokości wynagrodzenia do wypłaty. Podstawę do obliczenia wysokości wynagrodzenia stanowi kwota wpływu z tytułu kosztów zastępstwa procesowego.
  6. Wniosek zatwierdza do wypłaty Burmistrz Miasta lub jego Zastępca.
  7. Wypłata wynagrodzenia jest realizowana na podstawie listy płac sporządzonej
    w oparciu o prawidłowo złożone i zatwierdzone do wypłaty wnioski.

§ 5.

W przypadku niewyodrębnienia w orzeczeniu sadu kosztów zastępstwa procesowego, podstawę do określenia wynagrodzenia stanowi różnica zasadzonych na rzecz Gminy kosztów procesu oraz poniesionych przez nią opłat sądowych i wydatków.

§ 6.

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Turku i Koordynatorowi radców prawnych.

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

                                                                                  Burmistrz Miasta Turku

                                                                                      Romuald Antosik


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Załącznik do Zarządzenia nr 36-2021 (DOCX, 19.16Kb) 2021-03-03 14:29:00 58
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Kamila Majcherek-Klimas

Data wytworzenia:
03 mar 2021

Osoba dodająca informacje

Barbara Feliniak

Data publikacji:
03 mar 2021, godz. 14:28

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Feliniak

Data aktualizacji:
08 mar 2021, godz. 11:01