Zarządzenie Nr 129/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 4 lipca 2024 r.
Zarządzenie nr 129/2024
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 4 lipca 2024 roku
w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych
Na podstawie art. 5 ust. 2 oraz art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.) oraz § 5 ust 1 Uchwały Nr XLIX/332/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek (Dz. Urz. Woj. Wielk. poz. 5014) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Postanawia się przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek, o zasięgu gminnym, w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych oraz nadania statutów jednostkom pomocniczym.
§ 2.
Przedmiotem konsultacji będzie:
- projekt uchwały w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek, przewidujący utworzenie 8 jednostek pomocniczych, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 1 w Turku, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 2 w Turku, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 3 w Turku, stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 4 w Turku, stanowiący załącznik nr 5 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 5 w Turku, stanowiący załącznik nr 6 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 6 w Turku, stanowiący załącznik nr 7 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 7 w Turku, stanowiący załącznik nr 8 do zarządzenia;
- projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 8 w Turku, stanowiący załącznik nr 9 do zarządzenia;
§ 3.
Konsultacje zostaną przeprowadzone poprzez:
- zamieszczenie projektów uchwał do publicznego wglądu na stronie internetowej Miasta Turek, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wyłożenie w Urzędzie Miejskim w Turku, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 roku;
- przyjmowanie pisemnych opinii, uwag oraz wniosków do projektów, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 r., za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub przesłanych drogą elektroniczną na adres: poczta@miastoturek.pl oraz osobiście w Urzędzie Miejskim w Turku, Biuro Obsługi Klienta (formularz zgłoszenia opinii, uwag oraz wniosków stanowi załącznik nr 10 do zarządzenia);
- pisemne opinie, uwagi oraz wnioski do wskazanych projektów uchwał, które wpłyną przed terminem wskazanym w punkcie 2, zostaną przyjęte z dniem 8 lipca 2024 roku.
§ 4.
- Czynności związane z przeprowadzeniem konsultacji realizuje Sekretarz Miasta oraz Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Turku.
- W terminie 21 dni od upływu wyznaczonego terminu, Burmistrz Miasta Turku przedstawi Radzie Miejskiej Turek oraz udostępni na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń informację o wynikach konsultacji.
§ 5.
- Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii, uwag oraz wniosków na temat projektów uchwał, o których mowa w § 2.
- Wynik konsultacji ma charakter opiniodawczy i nie jest wiążący chyba, że ustawa stanowi inaczej.
- Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich osób i podmiotów, jeżeli zostały przeprowadzone zgodnie z uchwałą.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta
Romuald Antosik
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Kamila Majcherek-Klimas Data wytworzenia:
04 lip 2024
Osoba dodająca informacje
Anna Michalak Data publikacji:
04 lip 2024, godz. 14:36
Osoba aktualizująca informacje
Anna Michalak Data aktualizacji:
04 lip 2024, godz. 14:36