Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Turku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r.

Zarządzenie  Nr 161/2021

Burmistrza Miasta Turku

z dnia 17 listopada 2021 r.

w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej

Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2021.1372 ) oraz § 11 ust. 1 i 4 Uchwały nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek (Dz.U.Woj.Wlkp. z 2021 poz.5569), Burmistrz Miasta Turku zarządza co następuje:

§ 1

Powołuję Społeczną Komisję Mieszkaniową  w następującym składzie:

  1. Pani Małgorzata Modrzejewska - MOPS Turek
  2. Pani Jolanta Antczak - MOPS Turek
  3. Pan Tomasz Mądrachowski - PGKiM Sp. z o.o. Turek
  4. Pan Adrian Rojek - PGKiM Sp. z o.o. Turek
  5. Pan Radosław Idzikowski - Radny Rady Miejskiej Turek
  6. Pan Paweł Kwiatkowski - Radny Rady Miejskiej Turek
  7. Pan Grzegorz Wojtczak - Radny Rady Miejskiej Turek
  8. Pani Andżelika Wilczewska - Urząd Miejski w Turku
  9. Pan Marek Stawecki - Urząd Miejski w Turku

§ 2

Powołuję Przewodniczącego Społecznej Komisji Mieszkaniowej w osobie Pana Marka Staweckiego.

§ 3

Regulamin prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miejskiego w Turku.

§ 5

Upoważniam członków Społecznej Komisji Mieszkaniowej do przetwarzania danych osobowych zawartych we wnioskach o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek oraz formularzach aktualizacji wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek, a także w załącznikach do wniosków w celach realizacji zadań Społecznej Komisji Mieszkaniowej.

§ 6

Traci moc Zarządzenie nr 5/2003 Burmistrza Miasta Turku z dnia 15 stycznia 2003 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                        

                                                                                              Burmistrz Miasta  Turku

                                                                                              /-/ Romuald Antosik

 

                                                               Załącznik nr 1  do Zarządzenia  Nr 161/2021

                                                              Burmistrza Miasta  Turku z dnia 17 listopada 2021 r.

 

REGULAMIN PRACY

SPOŁECZNEJ KOMISJI MIESZKANIOWEJ

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1. Regulamin Pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej określa zakres działania Społecznej Komisji Mieszkaniowej – zwanej dalej „Komisją”.

2. Komisję powołuje i odwołuje w całości lub poszczególnych jej członków Burmistrz Miasta Turku.

3. Komisja przy opiniowaniu spraw powinna kierować się zasadami bezstronności oraz przepisami prawa, w tym:

a) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o  ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy  i o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. 2020, 611 ze zm. ),

b)  uchwały nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasadach wynajmowania lokali wchodzących  w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

c) Zarządzenia Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie  powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej.

4. Obrady Komisji są poufne w zakresie informacji pochodzących z akt spraw, wizji lokalowych oraz rozmów z osobami ubiegającymi się o przydział lokalu.

5.  Do zadań Komisji jako społecznego organu kontroli należy w szczególności:

a) weryfikacja i opiniowanie wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

b) weryfikacja i opiniowanie formularzy aktualizacji wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek osób, które nabyły uprawnienia do przydziału lokalu w latach poprzednich,

c) przeprowadzanie w miarę potrzeb wizytacji w miejscu zamieszkiwania wnioskodawcy lub wezwania do rozmowy na Komisję,

d) tworzenie projektów list osób uprawnionych, tj. listę mieszkaniową  i listę socjalną na podstawie systemu kwalifikacji punktowej, który stanowi załącznik nr 1 do ww. uchwały Rady Miejskiej Turek,

e) przedkładanie ustalonych projektów list, o których mowa w pkt 5d do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku,

f) opiniowanie odwołań i skarg  od projektów list osób uprawnionych.

6.Stworzenie projektów  list i przedłożenie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku winno odbyć się bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 40 dni od dnia pierwszego posiedzenia Komisji.

  1. TRYB PRACY KOMISJI:

1. Społeczna Komisja Mieszkaniowa rozpoczyna prace związane z kwalifikowaniem osób do przydziału lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy w terminie ustalonym przez  Burmistrza Miasta Turku. Ustalenie terminu następuje w formie zarządzenia.

2. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji, przy czym pierwsze posiedzenie zostanie wyznaczone w terminie nie później niż w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia prac, o których mowa   w pkt 1.

3. W przypadku długotrwałej nieobecności Przewodniczącego, Zastępca Przewodniczącego może zwołać posiedzenie Komisji.

4. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący wyznaczony przez Burmistrza Miasta Turku, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

5. Komisja wybiera ze swego grona Zastępcę Przewodniczącego Komisji w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności wszystkich członków Komisji. 

6. Zastępca Przewodniczącego Komisji pełni swoją funkcje do czasu odwołania przez Komisję. Odwołanie następuje w trybie, o którym mowa w pkt 5.

7. Każdy członek Komisji może być odwołany przez Burmistrza Miasta Turku w przypadku złożenia rezygnacji lub z inicjatywy Burmistrza Miasta Turku.

8. Członek Komisji zostaje wyłączony z prac nad opiniowaniem wniosku o przydział lokalu dla osoby, z którą pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do obiektywizmu lub bezstronności, a także w przypadku, gdy jest krewnym lub powinowatym w linii prostej oraz krewnym lub powinowatym bocznym do drugiego stopnia włącznie. Powody wyłączenia trwają także po ustaniu uzasadniającego je małżeństwa, przysposobienia, opieki lub kurateli.

9. Niezależnie od przyczyn wymienionych w pkt 8, Komisja wyłącza członka Komisji na jego żądanie, jeżeli istnieje okoliczność tego rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość,  co do jego bezstronności w danej sprawie.

10. Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, stosownie   do potrzeb może powoływać zespoły przeprowadzające wizje lokalowe, składające się z 2-3 członków Komisji.

11. Każdy członek Komisji zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji  oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

12. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do akt rozpatrywanych spraw.

13. Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.

14.W przypadków równej liczby głosów podczas głosowania-głos decydujący przysługuje Przewodniczącemu Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji.                 

15. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

16. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji może być przekazane na wskazany numer telefonu  lub adres poczty elektronicznej.

17.Wizje lokalowe mające na celu stwierdzenie warunków mieszkaniowych powinny odbywać się w obecności wnioskodawcy lub dorosłego członka jego gospodarstwa domowego w terminach ustalonych przez członków zespołów, o których mowa w pkt 10.

18.Ustalenia z wizji lokalowej spisywane są w formie protokołu, który podpisują osoby  przeprowadzające wizję lokalową oraz obecny podczas wizji wnioskodawca lub dorosły członek jego gospodarstwa domowego.

19.Obsługę biurową Komisji sprawuje wydział merytoryczny Urzędu Miejskiego w Turku.

20.Obsługę prawną Komisji, zapewnia Urząd Miejski w Turku.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

1. Członków Komisji obowiązuje tajemnica i obowiązek ochrony danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich gospodarstw domowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

2. Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie, w którym zobowiązują się do zachowania tajemnicy danych osobowych, a także przestrzegania w szczególności przepisów ww. ustawy  i  Rozporządzenia.

3. Komisja nie prowadzi korespondencji z osobami ubiegającymi się o przydział lokalu.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Angelika Wilczewska

Data wytworzenia:
15 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Barbara Feliniak

Data publikacji:
15 gru 2021, godz. 10:50

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Feliniak

Data aktualizacji:
15 gru 2021, godz. 10:54