Zarządzenie Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r.
Zarządzenie Nr 161/2021
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 17 listopada 2021 r.
w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej
Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2021.1372 ) oraz § 11 ust. 1 i 4 Uchwały nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek (Dz.U.Woj.Wlkp. z 2021 poz.5569), Burmistrz Miasta Turku zarządza co następuje:
§ 1
Powołuję Społeczną Komisję Mieszkaniową w następującym składzie:
- Pani Małgorzata Modrzejewska - MOPS Turek
- Pani Jolanta Antczak - MOPS Turek
- Pan Tomasz Mądrachowski - PGKiM Sp. z o.o. Turek
- Pan Adrian Rojek - PGKiM Sp. z o.o. Turek
- Pan Radosław Idzikowski - Radny Rady Miejskiej Turek
- Pan Paweł Kwiatkowski - Radny Rady Miejskiej Turek
- Pan Grzegorz Wojtczak - Radny Rady Miejskiej Turek
- Pani Andżelika Wilczewska - Urząd Miejski w Turku
- Pan Marek Stawecki - Urząd Miejski w Turku
§ 2
Powołuję Przewodniczącego Społecznej Komisji Mieszkaniowej w osobie Pana Marka Staweckiego.
§ 3
Regulamin prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miejskiego w Turku.
§ 5
Upoważniam członków Społecznej Komisji Mieszkaniowej do przetwarzania danych osobowych zawartych we wnioskach o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek oraz formularzach aktualizacji wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek, a także w załącznikach do wniosków w celach realizacji zadań Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
§ 6
Traci moc Zarządzenie nr 5/2003 Burmistrza Miasta Turku z dnia 15 stycznia 2003 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Turku
/-/ Romuald Antosik
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 161/2021
Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r.
REGULAMIN PRACY
SPOŁECZNEJ KOMISJI MIESZKANIOWEJ
- POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Regulamin Pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej określa zakres działania Społecznej Komisji Mieszkaniowej – zwanej dalej „Komisją”.
2. Komisję powołuje i odwołuje w całości lub poszczególnych jej członków Burmistrz Miasta Turku.
3. Komisja przy opiniowaniu spraw powinna kierować się zasadami bezstronności oraz przepisami prawa, w tym:
a) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. 2020, 611 ze zm. ),
b) uchwały nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasadach wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,
c) Zarządzenia Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
4. Obrady Komisji są poufne w zakresie informacji pochodzących z akt spraw, wizji lokalowych oraz rozmów z osobami ubiegającymi się o przydział lokalu.
5. Do zadań Komisji jako społecznego organu kontroli należy w szczególności:
a) weryfikacja i opiniowanie wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,
b) weryfikacja i opiniowanie formularzy aktualizacji wniosków o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek osób, które nabyły uprawnienia do przydziału lokalu w latach poprzednich,
c) przeprowadzanie w miarę potrzeb wizytacji w miejscu zamieszkiwania wnioskodawcy lub wezwania do rozmowy na Komisję,
d) tworzenie projektów list osób uprawnionych, tj. listę mieszkaniową i listę socjalną na podstawie systemu kwalifikacji punktowej, który stanowi załącznik nr 1 do ww. uchwały Rady Miejskiej Turek,
e) przedkładanie ustalonych projektów list, o których mowa w pkt 5d do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku,
f) opiniowanie odwołań i skarg od projektów list osób uprawnionych.
6.Stworzenie projektów list i przedłożenie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku winno odbyć się bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 40 dni od dnia pierwszego posiedzenia Komisji.
- TRYB PRACY KOMISJI:
1. Społeczna Komisja Mieszkaniowa rozpoczyna prace związane z kwalifikowaniem osób do przydziału lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta Turku. Ustalenie terminu następuje w formie zarządzenia.
2. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji, przy czym pierwsze posiedzenie zostanie wyznaczone w terminie nie później niż w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia prac, o których mowa w pkt 1.
3. W przypadku długotrwałej nieobecności Przewodniczącego, Zastępca Przewodniczącego może zwołać posiedzenie Komisji.
4. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący wyznaczony przez Burmistrza Miasta Turku, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.
5. Komisja wybiera ze swego grona Zastępcę Przewodniczącego Komisji w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności wszystkich członków Komisji.
6. Zastępca Przewodniczącego Komisji pełni swoją funkcje do czasu odwołania przez Komisję. Odwołanie następuje w trybie, o którym mowa w pkt 5.
7. Każdy członek Komisji może być odwołany przez Burmistrza Miasta Turku w przypadku złożenia rezygnacji lub z inicjatywy Burmistrza Miasta Turku.
8. Członek Komisji zostaje wyłączony z prac nad opiniowaniem wniosku o przydział lokalu dla osoby, z którą pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do obiektywizmu lub bezstronności, a także w przypadku, gdy jest krewnym lub powinowatym w linii prostej oraz krewnym lub powinowatym bocznym do drugiego stopnia włącznie. Powody wyłączenia trwają także po ustaniu uzasadniającego je małżeństwa, przysposobienia, opieki lub kurateli.
9. Niezależnie od przyczyn wymienionych w pkt 8, Komisja wyłącza członka Komisji na jego żądanie, jeżeli istnieje okoliczność tego rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość, co do jego bezstronności w danej sprawie.
10. Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, stosownie do potrzeb może powoływać zespoły przeprowadzające wizje lokalowe, składające się z 2-3 członków Komisji.
11. Każdy członek Komisji zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
12. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do akt rozpatrywanych spraw.
13. Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.
14.W przypadków równej liczby głosów podczas głosowania-głos decydujący przysługuje Przewodniczącemu Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
15. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
16. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji może być przekazane na wskazany numer telefonu lub adres poczty elektronicznej.
17.Wizje lokalowe mające na celu stwierdzenie warunków mieszkaniowych powinny odbywać się w obecności wnioskodawcy lub dorosłego członka jego gospodarstwa domowego w terminach ustalonych przez członków zespołów, o których mowa w pkt 10.
18.Ustalenia z wizji lokalowej spisywane są w formie protokołu, który podpisują osoby przeprowadzające wizję lokalową oraz obecny podczas wizji wnioskodawca lub dorosły członek jego gospodarstwa domowego.
19.Obsługę biurową Komisji sprawuje wydział merytoryczny Urzędu Miejskiego w Turku.
20.Obsługę prawną Komisji, zapewnia Urząd Miejski w Turku.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1. Członków Komisji obowiązuje tajemnica i obowiązek ochrony danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich gospodarstw domowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
2. Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie, w którym zobowiązują się do zachowania tajemnicy danych osobowych, a także przestrzegania w szczególności przepisów ww. ustawy i Rozporządzenia.
3. Komisja nie prowadzi korespondencji z osobami ubiegającymi się o przydział lokalu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Angelika Wilczewska Data wytworzenia:
15 gru 2021
Osoba dodająca informacje
Barbara Feliniak Data publikacji:
15 gru 2021, godz. 10:50
Osoba aktualizująca informacje
Barbara Feliniak Data aktualizacji:
15 gru 2021, godz. 10:54