Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Turku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 99/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 24 maja 2024 r.

Zarządzenie  Nr 99 /2024

 Burmistrza Miasta Turku

 z dnia 24 maja 2024 r.

w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej

Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2024, poz. 609) oraz § 11 ust. 1 i 4 Uchwały nr XXXVI/252/21  z dnia 24 czerwca 2021r. Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek (Dz.U.Woj.Wlkp. z 2021 poz. 5569) zmienionej  uchwałą Nr XLIX/326/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 23 czerwca 2022 r. oraz  uchwałą Nr LXXVII/483/2024 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 marca 2024 r., Burmistrz Miasta Turku zarządza, co następuje:

§ 1

Powołuję Społeczną Komisję Mieszkaniową  w następującym składzie:

  1. Emilia Swenderska  - Radna Rady Miejskiej Turek
  2. Marta Kiszewska - Radna Rady Miejskiej Turek
  3. Grzegorz Wojtczak - Radny Rady Miejskiej Turek
  4. Marcin Derucki - Radny Rady Miejskiej Turek
  5. Małgorzata Modrzejewska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku
  6. Jolanta Antczak - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku
  7. Ewa Filipowicz -PGKiM Sp. z o.o. w Turku
  8. Adrian Rojek - PGKiM Sp. z o.o. w Turku
  9. Marek Stawecki - Urząd Miejski w Turku
  10. Jolanta Dominiak - Urząd Miejski w Turku
  11. Andżelika Wilczewska - Urząd Miejski w Turku

§ 2

Wyznaczam Przewodniczącego Społecznej Komisji Mieszkaniowej w osobie Pana Marka Staweckiego.

§ 3

Zatwierdzam Regulamin prac Społecznej Komisji Mieszkaniowej, który stanowi Załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miejskiego w Turku.

§ 5

Upoważniam członków Społecznej Komisji Mieszkaniowej do przetwarzania danych osobowych zawartych we wnioskach o przydział/zamianę lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek, formularzach aktualizacji wniosków o przydział/zamianę lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek oraz we wnioskach o przydział lokalu mieszkalnego w budynkach oddanych  do użytkowania po dniu 1 stycznia 2024 r., a także w załącznikach do wniosków  w celach realizacji zadań Społecznej Komisji Mieszkaniowej.

§ 6

Traci moc Zarządzenie Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej, Zarządzenie Nr 183/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia14 grudnia 2021 r.w sprawie ustalenia terminu rozpoczęcia Społecznej Komisji Mieszkaniowej, Zarządzenie Nr 155/2022 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie  zmiany Zarządzenia Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku  z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz Zarządzenie Nr 1/2023 Burmistrza Miasta Turku z dnia 2 stycznia 2023 r. w sprawie zamiany  Zarządzenia Nr 161/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej   oraz zatwierdzenia Regulaminu pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                              

                                                                                              BURMISTRZ MIASTA TURKU

                                                                                                    /-/ ROMUALD ANTOSIK

                                                                                 

 

                                                                                  Załącznik   do Zarządzenia Nr 99/2024

                                                                                  Burmistrza Miasta  Turku z dnia 24 maja 2024r.

 

REGULAMIN PRACY SPOŁECZNEJ KOMISJI MIESZKANIOWEJ

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:

 

1. Regulamin Pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej określa zakres działania Społecznej Komisji Mieszkaniowej – zwanej dalej „Komisją”.

2. Komisję powołuje i odwołuje w całości lub poszczególnych jej członków Burmistrz Miasta Turku.

3. Komisja przy opiniowaniu spraw powinna kierować się zasadami bezstronności oraz przepisami prawa, w tym:

a) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o  ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. 2023, poz 725 ),

b)  uchwały Nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

c) uchwały Nr XLIX/326/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 23 czerwca 2022 r.  w sprawie zmiany uchwały Nr  XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących  w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

d)  uchwały Nr LXXVII/483/2024 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 marca 2024 r.  zmieniającej uchwałę Nr  XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących  w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

4. Obrady Komisji są poufne w zakresie informacji pochodzących z akt spraw, wizji lokalowych oraz rozmów z osobami ubiegającymi się o przydział/zamianę lokalu.

5.  Do zadań Komisji jako społecznego organu kontroli należy w szczególności:

a) weryfikacja i opiniowanie wniosków o przydział/zamianę lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek,

b) weryfikacja i opiniowanie formularzy aktualizacji wniosków o przydział/zamianę lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek osób, które nabyły uprawnienia do przydziału lokalu w latach poprzednich,

c) weryfikację i opiniowanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego w budynkach oddanych   do użytkowania po dniu 1 stycznia 2024 r.

d) przeprowadzanie w miarę potrzeb wizytacji w miejscu zamieszkiwania wnioskodawcy lub wezwania do rozmowy na Komisję,

e) tworzenie projektów list osób uprawnionych, tj. listę mieszkaniową, listę socjalną, listę zamian na podstawie systemu kwalifikacji punktowej, który stanowi załącznik nr 1 do  uchwały Nr   XXXVI/252/21 z dnia 24 czerwca 2024 r. Rady Miejskiej Turku z późniejszymi zmianami.

f) tworzenie projektu listy osób uprawnionych do przydziału lokalu mieszkalnego w budynkach oddanych  do użytkowania po dniu 1 stycznia 2024 r.  na podstawie systemu kwalifikacji punktowej, który stanowi załącznik nr 2 do ww. uchwały Rady Miejskiej Turku,

g) przedkładanie ustalonych projektów list, o których mowa w pkt 5e i 5f do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku,

h) opiniowanie uwag  od projektów list osób uprawnionych.

6. Stworzenie  projektów  list i przedłożenie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Turku winno odbyć  nie później niż w terminie 60 dni od dnia rozpoczęcia prac  Komisji, przy czym dopuszcza się wydłużenie wskazanego terminu zarządzeniem Burmistrza Miasta Turku na uzasadniony szczególnymi okolicznościami wniosek Komisji.

  1. TRYB PRACY KOMISJI:

1. Społeczna Komisja Mieszkaniowa rozpoczyna prace związane z kwalifikowaniem  osób do przydziału/ zamiany lokalu komunalnego w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta Turku. Ustalenie terminu następuje w formie zarządzenia.

2. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji, przy czym pierwsze posiedzenie zostanie wyznaczone w terminie nie później niż w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia prac, o których mowa  w pkt 1.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, Zastępca Przewodniczącego może zwołać posiedzenie Komisji.

4. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący wyznaczony przez Burmistrza Miasta Turku, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

5. Komisja wybiera ze swego grona Zastępcę Przewodniczącego Komisji w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności wszystkich członków Komisji. 

6. Zastępca Przewodniczącego Komisji pełni swoją funkcje do czasu odwołania przez Komisję. Odwołanie następuje w trybie, o którym mowa w pkt 5.

7. Członek Komisji może być odwołany w każdym czasie  przez Burmistrza Miasta Turku  oraz w przypadku złożenia rezygnacji.

8. Członek Komisji zostaje wyłączony z prac nad opiniowaniem wniosku o przydział/zamianę lokalu dla osoby,  z którą pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do obiektywizmu lub bezstronności, a także w przypadku, gdy jest krewnym lub powinowatym w linii prostej oraz krewnym lub powinowatym bocznym do drugiego stopnia włącznie. Powody wyłączenia trwają także po ustaniu uzasadniającego je małżeństwa, przysposobienia, opieki lub kurateli.

9. Niezależnie od przyczyn wymienionych w pkt 8, Komisja wyłącza członka Komisji nad opiniowaniem wniosków na jego żądanie, jeżeli istnieje okoliczność tego rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość, co do jego bezstronności w danej sprawie.

10. Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, stosownie do potrzeb może powoływać zespoły przeprowadzające wizje lokalowe, składające się  z  co najmniej 3 członków Komisji.

11. Każdy członek Komisji zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji  oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

12. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do akt rozpatrywanych spraw w trakcie posiedzeń Komisji.

13. Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.

14.W przypadków równej liczby głosów podczas głosowania - głos decydujący przysługuje Przewodniczącemu Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji.                 

15. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

16. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji może być przekazane na wskazany numer telefonu lub adres poczty elektronicznej.

17.Wizje lokalowe mające na celu stwierdzenie warunków mieszkaniowych powinny odbywać się w obecności wnioskodawcy lub dorosłego członka jego gospodarstwa domowego w terminach ustalonych przez członków zespołów, o których mowa w pkt 10.

18.Ustalenia z wizji lokalowej spisywane są w formie protokołu, który podpisują osoby  przeprowadzające wizję lokalową oraz obecny podczas wizji wnioskodawca lub dorosły członek jego gospodarstwa domowego.

19.Obsługę biurową Komisji sprawuje wydział merytoryczny Urzędu Miejskiego w Turku.

20.Obsługę prawną Komisji, zapewnia Urząd Miejski w Turku.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

1. Członków Komisji obowiązuje tajemnica i obowiązek ochrony danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich gospodarstw domowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

2. Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie, w którym zobowiązują się do zachowania tajemnicy danych osobowych, a także przestrzegania w szczególności przepisów ww. ustawy  i  Rozporządzenia.

3. Komisja nie prowadzi korespondencji z osobami ubiegającymi się o przydział lokalu.

 

                                                                                              BURMISTRZ MIASTA TURKU

                                                                                                  /-/ ROMUALD ANTOSIK


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Angelika Wilczewska

Data wytworzenia:
12 cze 2024

Osoba dodająca informacje

Barbara Feliniak

Data publikacji:
12 cze 2024, godz. 14:51

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Feliniak

Data aktualizacji:
12 cze 2024, godz. 14:52