Zarządzenie Nr 172/2020 Burmistrza Miasta Turku z dnia 13 listopada 2020 r.
Zarządzenie nr 172/2020
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 13 listopada 2020r.
w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług przez Gminę Miejską Turek
W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie o nr C-276/14 oraz art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 280 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1988 ze zm.), a także na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) i w związku m.in. z art. 99,
art. 109, art. 106a i n. oraz art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
- Gmina Miejska Turek [dalej jako: Gmina] od dnia 1 stycznia 2017 r. prowadzi skonsolidowane rozliczenie z tytułu podatku od towarów i usług (VAT) obejmujące czynności (transakcje) przeprowadzane bezpośrednio przez Gminę oraz jednostki budżetowe Gminy [dalej jako: Jednostki].
- Czynności (transakcje) przeprowadzane bezpośrednio przez Gminę obsługiwane są przez Urząd Miejski w Turku [dalej jako: Urząd].
- Procedury realizacji rozliczeń z tytułu VAT określone niniejszym zarządzeniem obejmują Urząd oraz Jednostki wymienione w załączniku nr 1 do zarządzenia.
- Deklarację VAT-7; JPK VAT Gminy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.) [dalej jako: ustawa o VAT] sporządza i przekazuje do właściwego urzędu skarbowego Urząd.
§ 2
- Jednostki prowadzą rozliczenia i dokumentują czynności opodatkowane VAT związane
z wykonywaniem zadań jednostki samorządu terytorialnego, w zakresie działalności poszczególnych Jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym
w szczególności przepisami ustawy o VAT, a także stosownych aktów wykonawczych oraz ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku
od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych
na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 280 ze zm.). - Jednostki:
- prowadzą na bieżąco – dla potrzeb rozliczeń z tytułu VAT – ewidencję (rejestr) sprzedaży, w których ujmuje się, wykonywane przez poszczególne Jednostki, czynności (transakcje) podlegające opodatkowaniu VAT [dalej jako: Rejestr sprzedaży VAT],
- prowadzą na bieżąco – dla potrzeb rozliczeń z tytułu VAT – ewidencję (rejestr) zakupów VAT, w których ujmuje się wartość towarów i usług nabywanych przez Jednostki w związku z prowadzoną działalnością opodatkowaną VAT [dalej jako: Rejestr zakupów VAT],
- generują Jednolity Plik Kontrolny [dalej jako: plik JPK] zawierający część deklaracyjną jak i ewidencyjną - z danymi z Rejestru sprzedaży i Rejestru zakupu. Plik winien uwzględniać strukturę logiczną, o której mowa w art. 193a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.),
- sporządzają za okresy miesięczne Informację dotyczącą działalności podlegającej opodatkowaniu VAT [dalej jako: Informacja VAT],
- przekazują – zgodnie z zasadami określonymi w zarządzeniu – Informację VAT, w tym plik JPK oraz inne dane i dokumenty związane z rozliczeniami VAT do Gminy.
- Dyrektorzy (Kierownicy) Jednostek zapewniają oraz organizują realizację obowiązków, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 2 niniejszego paragrafu.
- Z uwagi na prowadzenie przez Miejski Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Turku [dalej: MZOSP] wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej Jednostek, określonych uchwałą Nr XXV/221/16 Rady Miejskiej Turku z dnia 17 listopada 2016r. o zmianie uchwały w sprawie powołania Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Turku [dalej: Jednostki obsługiwane] zapewnienie oraz organizację realizacji obowiązków, o których mowa w ust. 1 oraz w ust. 2 niniejszego paragrafu względem Jednostek obsługiwanych, przejmuje Dyrektor MZOSP jako kierownik jednostki obsługującej. Dyrektor MZOSP jest w takim przypadku odpowiedzialny za terminową i prawidłową realizację zadań i obowiązków przewidzianych niniejszym zarządzeniem wobec Jednostek obsługiwanych.
- Dyrektorzy (Kierownicy) Jednostek, w tym Dyrektor MZOSP jako kierownik jednostki obsługującej ponoszą wszelką odpowiedzialność – z tytułu właściwego wykonania zadań w zakresie powierzonym treścią niniejszego zarządzenia – określoną w przepisach prawa podatkowego oraz w przepisach Kodeksu karnego skarbowego oraz innych przepisach obowiązującego prawa.
- Przepisy ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu nie uchybiają obowiązującym przepisom prawa dotyczącym powierzenia określonych obowiązków i odpowiedzialności w zakresie ich realizacji osobom trzecim.
§ 3
- Rejestr sprzedaży VAT, Rejestr zakupów VAT [dalej łącznie jako: Rejestry VAT] oraz Jednolity Plik Kontrolny [dalej jako: plik JPK] sporządza się i prowadzi dla okresów miesięcznych.
- Rejestry VAT oraz plik JPK prowadzi się w formie elektronicznej przy użyciu programu komputerowego [dalej jako: System księgowy].
- W Rejestrze sprzedaży VAT ujmuje się wyłącznie wartość czynności (transakcji) podlegających VAT, tj. opodatkowanych VAT wg właściwej stawki oraz zwolnionych przedmiotowo od VAT.
- W Rejestrze zakupów VAT ujmuje się wyłącznie wartość nabywanych towarów i usług udokumentowanych fakturami i wykorzystywanych przez Jednostki do wykonywania czynności opodatkowanych VAT wg właściwej stawki, w tym wykorzystywanych jednocześnie do czynności opodatkowanych VAT wg właściwej stawki i zwolnionych przedmiotowo od VAT lub niepodlegających VAT. W Rejestrze zakupów VAT nie należy ujmować wartości nabywanych towarów i usług związanych:
- wyłącznie z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu VAT,
- wyłącznie z działalnością podlegającą opodatkowaniu VAT, aczkolwiek zwolnioną przedmiotowo z VAT,
- łącznie z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu VAT oraz działalnością podlegającą opodatkowaniu VAT, aczkolwiek zwolnioną przedmiotowo z VAT.
Zakupy, o których mowa powyżej w punktach od a) do c) należy ujmować w ewidencji księgowej Jednostki i Urzędu (prowadzonej dla celów księgowych) zgodnie z przyjętymi zasadami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Rejestr sprzedaży, Rejestr zakupów oraz Jednolity Plik Kontrolny powinny zawierać również dodatkowego dane obejmujące m.in. oznaczenia identyfikacyjne dotyczące:
- sprzedaży określonych towarów i usług (tzw. GTU),
- niektórych procedur szczególnych,
- niektórych dowodów sprzedaży i nabycia,
zgodnie z wytycznymi Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019r.
- Rejestry VAT oraz plik JPK za dany miesiąc (okres rozliczeniowy) należy sporządzić najpóźniej do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który są sporządzane.
Po upływie tego terminu dokonuje się wstępnej weryfikacji i zamknięcia Rejestrów VAT w Systemie księgowym przez osobę prowadzącą rozliczenie VAT w Urzędzie lub osobę ją zastępującą. - Wskazane w ust. 6 niniejszego paragrafu „zamknięcie Rejestrów VAT w Systemie księgowym” oznacza trwałe uniemożliwienie dokonywania nowych zapisów lub dokonywanie zmian w zapisach już wprowadzonych w Rejestrach VAT.
- Informacja VAT sporządzana jest za okresy miesięczne według wzoru określonego w załączniku nr 2 do zarządzenia (odpowiadającego układowi formularza deklaracji VAT-7 w obowiązującej prawnie wersji). Informację VAT należy sporządzać w oparciu o dane wynikające z Rejestrów VAT. Wartości wykazywane w Informacji VAT należy ujmować w groszach (wartości nie należy zaokrąglać).
- Informację VAT sporządza się bez względu na wartość czynności (transakcji) podlegających opodatkowaniu VAT wykonywanych przez Jednostkę, a także wartość towarów i usług nabywanych przez Jednostkę w związku z prowadzoną działalnością opodatkowaną VAT. W przypadku braku powyższych czynności (transakcji) sporządza się Informację VAT „zerową”.
- Sporządzone przez Jednostki Informacje VAT [dalej jako: Dokumentacja VAT] za poszczególne miesiące kalendarzowe – po podpisaniu przez Kierownika (Dyrektora) Jednostki oraz głównego księgowego Jednostki, a w odniesieniu do Jednostek obsługiwanych – przez Dyrektora MZOSP oraz głównego księgowego MZOSP, albo osobę wskazaną zgodnie z § 5 ust. 4 zarządzenia, a w przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających złożenie podpisów ww. osoby jednocześnie, po podpisaniu przez jedną z nich – przekazuje się do Urzędu w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który Dokumentacja VAT jest sporządzana.
- Przekazanie Informacji VAT następuje w postaci dokumentów w formie papierowej (zawierających podpisy, o których mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu). Przekazanie powinno nastąpić bezpośrednio w Urzędzie albo za pośrednictwem poczty przesyłką poleconą priorytetową w terminie wskazanym w ust. 10 niniejszego paragrafu. W przypadku przekazywania Informacji VAT za pośrednictwem poczty, termin,
o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu będzie zachowany w przypadku nadania przesyłki w placówce pocztowej najpóźniej 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który Informacja VAT jest sporządzana. - W przypadku korzystania przez jednostkę z tego samego programu do generowania pliku JPK co Urząd istnieje możliwość pobrania go bezpośrednio z tego programu przez uprawnionego pracownika Urzędu, po uprzednim jego przygotowaniu w tym programie (we wskazanym terminie) przez pracownika jednostki.
- W przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających dokonanie zmian w przekazanej przez Jednostkę do Urzędu Dokumentacji VAT dokonuje się jej korekty. Korektę sporządza się niezwłocznie. Korektę przekazuje się do Urzędu wraz z pisemnym uzasadnieniem przyczyn jej złożenia, w terminie 7 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających jej sporządzenie, z zastrzeżeniem ust. 15. Do składanych korekt odpowiednio stosuje się § 3 ust. 1-13 zarządzenia.
- W przypadku, gdy po przekazaniu Dokumentacji VAT zgodnie z § 3 ust. 10-12 zarządzenia i przed terminem złożenia deklaracji VAT-7; JPK VAT przez Gminę (w rozumieniu ustawy o VAT) nastąpi stwierdzenie okoliczności uzasadniających sporządzenie korekty, o której mowa w ust. 13, korekty dokonuje się niezwłocznie, przekazując poprawioną Dokumentację VAT najpóźniej dnia następnego. W przypadku, gdy termin ten przypada na ustawowy dzień złożenia deklaracji VAT-7; JPK VAT przez Gminę, przekazanie korekty następuje najpóźniej do godziny 10.00 tego dnia. Informację o tych okolicznościach przekazuje się telefonicznie pracownikom Urzędu.
- Jeżeli jakikolwiek termin wiążący się z dokonaniem jakiegokolwiek obowiązku wynikającego z niniejszego zarządzenia – w szczególności terminy, o których mowa
w § 3 ust. 10-14 – przypada na dzień wolny od pracy, dokonanie stosownych czynności powinno nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ten dzień.
§ 4
- Od dnia 1 stycznia 2017 r. sprzedawcą (podatnikiem VAT) i nabywcą towarów i usług w odniesieniu do czynności (transakcji) realizowanych przez Jednostki jest Gmina. W związku z powyższym:
- wszelkie faktury wystawiane przez Jednostki, z wyłączeniem Urzędu, w pozycji (miejscu) określającym nazwę sprzedawcy (podatnika) powinny zawierać dane
wg poniższej konfiguracji:
GMINA MIEJSKA TUREK
62-700 Turek, ul. Kaliska 59
NIP: 6681930498
NAZWA JEDNOSTKI
ADRES JEDNOSTKI (do korespondencji)
- wszelkie faktury wystawiane przez Urząd w pozycji (miejscu) określającym nazwę sprzedawcy (podatnika) powinny zawierać dane wg poniższej konfiguracji:
GMINA MIEJSKA TUREK
62-700 Turek, ul. Kaliska 59
NIP: 6681930498
- Jednostki i Urząd stosują numerację faktur według poniższej zasady:
FV / miesiąc / nr / „x”
gdzie:
miesiąc – oznacza miesiąc dostawy/wykonania usługi
nr – numer (kolejny) faktury wystawionej w danym miesiącu
„x” – oznacza symbol Jednostki nadany zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia oraz symbol UM dla Urzędu.
- Faktury dokumentujące od 1 stycznia 2017 r. nabycie towarów i usług przez Jednostki
w pozycji (miejscu) określającym nabywcę powinny zawierać dane jak wskazane w ust. 1
niniejszego paragrafu. Jeśli dostawca podaje na fakturze dane dotyczące odbiorcy faktury, to pozycja ta winna zawierać nazwę Jednostki i adres jednostki (do korespondencji). - Jednostki stale monitorują okoliczności stanowiące o obowiązku rozpoczęcia
prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku (VAT) przy zastosowaniu kas rejestrujących. W przypadku stwierdzenia konieczności rozpoczęcia prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku przy zastosowaniu kas rejestrujących Jednostka jest zobowiązana do podjęcia stosownych czynności w celu rozpoczęcia prowadzenia ewidencji w ten sposób we właściwym terminie i stosownie do obowiązujących przepisów z zakresu VAT.
§ 5
- Rozliczenia pomiędzy Jednostkami, a także pomiędzy Gminą i poszczególnymi Jednostkami powinny być traktowane jako czynności niepodlegające opodatkowaniu VAT i dokumentowane wyłącznie w drodze dowodów księgowych wewnętrznych
(np. not księgowych). Wartości tych rozliczeń nie powinny być ujmowane w Rejestrze VAT. - Zobowiązuje się Jednostki organizacyjne do stosowania symboli im nadanych zgodnie
z załącznikiem nr 1 do zarządzenia. - Kierownicy (Dyrektorzy) Jednostek, w tym Dyrektor MZOSP jako kierownik jednostki obsługującej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu Skarbnika Gminy o osobach którym powierzono obowiązki w zakresie w zakresie rozliczeń Jednostki z tytułu VAT (osoby odpowiedzialne za prowadzenie rozliczeń VAT w Jednostce), a także o osobach je zastępujących na bieżąco informują o zmianach w tym zakresie w postaci pisemnej informacji aktualizującej. Wzór stanowi załącznik nr 3.
§ 6
Rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług związanego z działalnością
Jednostek dokonuje się za pośrednictwem rachunku bankowego o numerze
39 1090 1229 0000 0000 2201 3437 w szczególności dotyczy to wynikającej z Informacji VAT kwoty podatku podlegającej wpłacie (wartość zobowiązania podatkowego w VAT związanego z działalnością Jednostek za dany okres rozliczeniowy), którą Jednostki
są obowiązane przekazać na wskazany rachunek w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 10 zarządzenia.
§ 7
Obliguje się osoby zajmujące się rozliczaniem VAT w Jednostkach, w tym w szczególności głównych księgowych Jednostek oraz osoby wskazane zgodnie z § 5 ust. 3 zarządzenia,
do znajomości zasad rozliczania VAT w zakresie działalności poszczególnych Jednostek,
w tym monitorowania zmian (nowelizacji) przepisów w tym zakresie.
§ 8
Traci moc Zarządzenie nr 156/2016 Burmistrza Miasta Turku z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług przez Gminę Miejską Turek wraz ze zmianami.
§ 9
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy, Dyrektorom (Kierownikom) Jednostek, Głównym księgowym Jednostek oraz pracownikom Jednostek i Urzędu mającym w zakresie swoich obowiązków służbowych obowiązek prowadzenia rozliczeń w zakresie VAT.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 01.10.2020r.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Burmistrza Miasta Turku nr 172z dnia13listopada 2020r.
w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług
przez Gminę Miejską Turek
Wykaz jednostek budżetowych, których dotyczy zarządzenie:
L.p. |
Nazwa jednostki |
Symbol jednostki |
1 |
Przedszkole Samorządowe Nr 3 „Bajkowe Przedszkole” w Turku |
P3 |
2 |
Przedszkole Samorządowe Nr 4 „Tęczowe” w Turku |
P4 |
3 |
Przedszkole Samorządowe Nr 5 z oddziałami integracyjnymi „Słoneczne” w Turku |
P5 |
4 |
Przedszkole Samorządowe Nr 6 z oddziałami integracyjnymi im. Kubusia Puchatka w Turku |
P6 |
5 |
Przedszkole Samorządowe Nr 7 im. Misia Uszatka |
P7 |
6 |
Przedszkole Samorządowe Nr 8 z oddziałami integracyjnymi im. Krasnala Hałabały w Turku |
P8 |
7 |
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza |
SP1 |
8 |
Szkoła Podstawowa nr 4 im. gen. Mieczysława Smorawińskiego w Turku |
SP4 |
9 |
Szkoła Podstawowa nr 5 im. UNICEF w Turku |
SP5 |
10 |
Miejski Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Turku |
MZOSP |
11 |
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Turku |
OSiR |
12 |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku |
MOPS |
13 |
Środowiskowy Dom Samopomocy w Turku |
SDS |
14 |
Żłobek Miejski w Turku |
ZM |
Załącznik nr 2
do Zarządzenia Burmistrza Miasta Turku nr 172z dnia13listopada 2020r.
w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług
przez Gminę Miejską Turek
Informacja VAT
JEDNOLITY PLIK KONTROLNY |
||
Data i czas sporządzenia JPK_VAT |
Nazwa systemu, z którego pochodzą dane |
|
A. MIEJSCE I CEL SKŁADANIA |
||
Podmiot do którego adresowana jest deklaracja |
URZĄD MIEJSKI W TURKU |
|
Cel złożenia formularza |
1. złożenie 2. korekta |
|
B. DANE PODATNIKA DANE IDENTYFIKACYJNE |
||
Identyfikator podatkowy NIP (REGON) |
||
Nazwa jednostki |
||
Adres poczty elektronicznej
|
Numer telefonu kontaktowego |
|
DEKLARACJA DLA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG
Miesiąc
Miesiąc |
Rok |
|
Podstawa opodatkowania w zł |
Podatek należny w zł |
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na terytorium kraju, zwolnionych od podatku |
P_10 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług poza terytorium kraju |
P_11 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu świadczenia usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy |
P_12 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na terytorium kraju, opodatkowanych stawką 0% |
P_13 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów, o której mowa w art. 129 ustawy |
P_14 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na terytorium kraju, opodatkowanych stawką 5%, oraz korekty dokonanej zgodnie z art. 89a ust. 1 i 4 ustawy |
P_15 0,00 zł |
P_16 0,00 zł |
C. ROZLICZENIE PODATKU NALEŻNEGO |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na terytorium kraju, opodatkowanych stawką 7% albo 8%, oraz korekty dokonanej zgodnie z art. 89a ust. 1 i 4 ustawy |
P_17 0,00 zł |
P_18 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na terytorium kraju, opodatkowanych stawką 22% albo 23%, oraz korekty dokonanej zgodnie z art. 89a ust. 1 i 4 ustawy |
P_19 0,00 zł |
P_20 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów |
P_21 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania z tytułu eksportu towarów |
P_22 0,00 zł |
|
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów |
P_23 0,00 zł |
P_24 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu importu towarów rozliczanego zgodnie z art. 33a ustawy |
P_25 0,00 zł |
P_26 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu importu usług, z wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy |
P_27 0,00 zł |
P_28 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu importu usług nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy |
P_29 0,00 zł |
P_30 0,00 zł |
Wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu dostawy towarów, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy |
P_31 0,00 zł |
P_32 0,00 zł |
Wysokość podatku należnego od towarów objętych spisem z natury, o którym mowa w art. 14 ust. 5 ustawy |
P_33 0,00 zł |
|
Wysokość zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących, o którym mowa w art. 111 ust. 6 ustawy |
P_34 0,00 zł |
|
Wysokość podatku należnego od wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu, wykazana w wysokości podatku należnego z tytułu określonego w P_24, podlegająca wpłacie w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 3, w związku z ust. 4 ustawy |
P_35 0,00 zł |
|
Wysokość podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o których mowa w art. 103 ust. 5aa ustawy, podlegająca wpłacie w terminach, o których mowa w art. 103 ust. 5a i 5b ustawy |
P_36 0,00 zł |
|
Łączna wysokość podstawy opodatkowania - P_37. Suma kwot z P_10, P_11, P_13, P_15, P_17, P_19, P_21, P_22, P_23, P_25, P_27, P_29, P_31 Łączna wysokość podatku należnego - P_38. Suma kwot z P_16, P_18, P_20, P_24, P_26, P_28, P_30, P_32, P_33, P_34 pomniejszona o kwotę z P_35 i P_36 |
P_37 0,00 zł |
P_38 0,00 zł |
D. ROZLICZENIE PODATKU NALICZONEGO D.1. PRZENIESIENIA |
||
|
Podatek do odliczenia w zł |
|
Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym z poprzedniej deklaracji |
P_39 0,00 zł |
|
D.2. NABYCIE TOWARÓW I USŁUG ORAZ PODATEK NALICZONY Z UWZGLĘDNIENIEM KOREKT |
||
|
Wartość netto w zł |
Podatek naliczony w zł |
Wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych |
P_40 0,00 zł |
P_41 0,00 zł |
Wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego z tytułu nabycia pozostałych towarów i usług |
P_42 0,00 zł |
P_43 0,00 zł |
D.3. PODATEK NALICZONY - DO ODLICZENIA (W ZŁ) |
|||
Wysokość podatku naliczonego z tytułu korekty podatku naliczonego od nabycia towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych |
P_44 0,00 zł |
||
Wysokość podatku naliczonego z tytułu korekty podatku naliczonego od nabycia pozostałych towarów i usług |
P_45 0,00 zł |
||
Wysokość podatku naliczonego z tytułu korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 89b ust. 1 ustawy |
P_46 0,00 zł |
||
Wysokość podatku naliczonego z tytułu korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 89b ust. 4 ustawy |
P_47 0,00 zł |
||
Łączna wysokość podatku naliczonego do odliczenia. Suma kwot z P_39, P_41, P_43, P_44, P_45, P_46 i P_47 |
P_48 0,00 zł |
||
E. OBLICZENIE WYSOKOŚCI ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO LUB KWOTY ZWROTU (W ZŁ) |
|||
Kwota wydana na zakup kas rejestrujących, do odliczenia w danym okresie rozliczeniowym pomniejszająca wysokość podatku należnego |
P_49 0,00 zł |
||
Wysokość podatku objęta zaniechaniem poboru |
P_50 0,00 zł |
||
Wysokość podatku podlegająca wpłacie do urzędu skarbowego |
P_51 0,00 zł |
||
Kwota wydana na zakup kas rejestrujących, do odliczenia w danym okresie rozliczeniowym przysługująca do zwrotu w danym okresie rozliczeniowym lub powiększająca wysokość podatku naliczonego do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy |
P_52 0,00 zł |
||
Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym |
P_53 0,00 zł |
||
Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek wskazany przez podatnika |
P_54 zł |
||
P_55 Zwrot na rachunek VAT, o którym mowa w art. 87 ust. 6a ustawy |
P_56 Zwrot w terminie, o którym mowa w art. 87 ust. 6 ustawy |
P_57 Zwrot w terminie, o którym mowa w art. 87 ust. 2 ustawy |
P_58 Zwrot w terminie, o którym mowa w art. 87 ust. 5a zdanie pierwsze ustawy |
Zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych |
P_59 |
||
Wysokość zwrotu do zaliczenia na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych |
P_60 zł |
||
Rodzaj przyszłego zobowiązania podatkowego |
P_61 |
||
Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy |
P_62 0,00 zł |
||
F. INFORMACJE DODATKOWE |
|||
Podatnik wykonywał w okresie rozliczeniowym czynności, o których mowa w: |
|||
P_67 Podatnik korzysta z obniżenia zobowiązaniaP_68 Wysokość korekty podstawy opodatkowania,P_69 Wysokość korekty podatku należnego, o podatkowego, o którym mowa w art. 108d ustawyo której mowa w art. 89a ust. 1 ustawyktórej mowa w art. 89a ust. 1 ustawy 0,00 zł0,00 zł |
|||
P_ORDZU Uzasadnienie przyczyn złożenia korekty |
|||
Załącznik nr 3
do Zarządzenia Burmistrza Miasta Turku nr 172z dnia13listopada 2020r.
w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług
przez Gminę Miejską Turek
Informacja/Aktualizacja
o osobach odpowiedzialnych za prowadzenie rozliczeń VAT w jednostkach
- Nazwa jednostki/jednostki obsługiwanej …………………………………..…………..
- Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej ……………………………….………….……
- Imię i nazwisko osoby zastępującej …………………………………….……..……….
- Zakres odpowiedzialności: ²
- bieżące ewidencjonowanie czynności (transakcji) podlegających opodatkowaniu VAT,
- prowadzenie na bieżąco rejestru sprzedaży, zawierającego czynności (transakcje) podlegające opodatkowaniu VAT,
- prowadzenie na bieżąco rejestru zakupów VAT, zawierającego wartość towarów i usług nabywanych przez jednostkę w związku z prowadzona działalnością opodatkowaną VAT,
- sporządzanie za okresy miesięczne Informacji dotyczącej działalności podlegającej opodatkowaniu VAT oraz pliku JPK,
- przekazywanie - zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu Burmistrza Miasta Turku 172/2020 z dnia 13 listopada 2020r.w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług przez Gminę Miejską Turek – Informacji dotyczącej działalności podlegającej opodatkowaniu VAT, pliku JPK, a także innych danych i dokumentów związanych z rozliczeniami VAT Gminy,
- dokonywanie wpłat należnych kwot podatku VAT – zgodnie z zasadami
określonymi w Zarządzeniu Burmistrza Miasta Turku nr 172/2020 z dnia 13 listopada 2020r. w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towaró i usług przez Gminę Miejską Turek.
¹ - niepotrzebne skreślić
² - zaznaczyć właściwe ……..………………….…………………...
podpis Kierownika (Dyrektora) Jednostki
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzenie nr 172 2020 w sprawie zasad prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług przez Gminę Miejską Turek (DOCX, 53.11Kb) | 2021-01-29 13:51:11 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Musidlak Data wytworzenia:
29 sty 2021
Osoba dodająca informacje
Barbara Feliniak Data publikacji:
29 sty 2021, godz. 12:50
Osoba aktualizująca informacje
Barbara Feliniak Data aktualizacji:
29 sty 2021, godz. 13:51