Zarządzenie Nr 77/2023 Burmistrza Miasta Turku z dnia 28 czerwca 2023 r.
Zarządzenie Nr 77/2023
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 28 czerwca 2023 r.
w sprawie zmiany Instrukcji obiegu dokumentów księgowych i kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Turku.
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) oraz art. 4 i art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
W Instrukcji obiegu dokumentów księgowych i kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Turku stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 120.9.2015 Burmistrza Miasta Turku z dnia 27 kwietnia 2015r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu dokumentów księgowych i kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Turku zmienionej zarządzeniami Burmistrza Miasta Turku Nr 120.5.2016 z dnia 14 marca 2016r., Nr 120.18.2016 z dnia 6 grudnia 2016r., Nr 26/2017 z dnia 31stycznia 2017 r., Nr 53/2017 z dnia 21 marca 2017r., Nr 107/2017 z dnia 1 czerwca 2017 r., Nr 179/2017 z dnia 6 października 2017r., Nr 246/2017 z dnia 29 grudnia 2017r., Nr 60/2018 z dnia 9 kwietnia 2018r., Nr 79/2018 z dnia 21 maja 2018r., nr 8/2020 z dnia 9 stycznia 2020 r., nr 89/2020 z dnia 19 czerwca 2020 r., nr 39/2021 z dnia 11 marca 2021r., nr 103/2021 z dnia 13 sierpnia 2021 r., nr 153/2021 z dnia 28 października 2021 r., nr 182/2021 z dnia 10 grudnia 2021 r., nr 14/2022 z dnia 2 lutego 2022 r. i nr 132/2022 z dnia 15 września 2022 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. W rozdziale IV Postanowienia szczegółowe w pkt 10 Dokumentowanie obrotu środków trwałych w ppkt 7:
1) litera a) otrzymuje brzmienie:
„a) Przyjęcie środka trwałego „OT”, zmiana wartości środka trwałego „OTZ”:
- Przyjęcie środka trwałego „OT”
Przeznaczenie: Potwierdza fakt przyjęcia środka trwałego do użytkowania.
Opracowanie i obieg: w przypadku wykonania inwestycji Wydział Inwestycji wystawia OT w czterech egzemplarzach: oryginał do księgowości, pierwsza kopia do komórki odpowiedzialnej za dany środek trwały, druga do komórki prowadzącej rejestr mienia komunalnego, trzecia w aktach sporządzającego, w innych przypadkach (np. zakup) wystawia osoba odpowiedzialna za dany środek trwały zgodnie z załącznikiem Nr 13 do niniejszej instrukcji w trzech egzemplarzach z przeznaczeniem: oryginał do księgowości, pierwsza kopia w aktach sporządzającego druga dla komórki prowadzącej rejestr mienia komunalnego.
Podstawa sporządzenia: faktura VAT, protokół odbioru technicznego, zestawienie zbiorcze spisów z natury, akt notarialny. W dowodzie OT podlegają wypełnieniu wszystkie rubryki a w szczególności musi być podana dokładna i pełna nazwa środka trwałego, klasyfikacja KŚT, data przekazania do użytkowania, dane charakterystyczne środka trwałego (np. powierzchnia itp.), numer i data faktury, wartość środka, numer inwentarzowy (po uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Finansowo Budżetowego). Dowód OT podpisywany jest przez osobę materialnie odpowiedzialną i Burmistrza.
- Zmiana wartości środka trwałego (zwiększenie/zmniejszenie)„OTZ”
Przeznaczenie: potwierdza fakt zmniejszenia lub zwiększenia wartości istniejącego środka trwałego.
Opracowanie i obieg: w przypadku wykonania inwestycji na istniejącym środku Wydział Inwestycji wystawia OTZ w czterech egzemplarzach: oryginał do księgowości, pierwsza kopia do komórki odpowiedzialnej za dany środek trwały, druga do komórki prowadzącej rejestr mienia komunalnego, trzecia w aktach sporządzającego, w innych przypadkach wystawia osoba odpowiedzialna za dany środek trwały zgodnie z załącznikiem Nr 13 do niniejszej instrukcji w trzech egzemplarzach z przeznaczeniem: oryginał do księgowości, pierwsza kopia w aktach sporządzającego druga dla komórki prowadzącej rejestr mienia komunalnego.
Podstawa sporządzenia: faktura VAT, protokół odbioru technicznego, zestawienie zbiorcze spisów z natury, akt notarialny. W dowodzie OTZ podlegają wypełnieniu wszystkie rubryki a w szczególności musi być podana dokładna i pełna nazwa środka trwałego, klasyfikacja KŚT, numer i data faktury, wartość zwiększenie/zmniejszenia środka, numer inwentarzowy. Dowód OTZ podpisywany jest przez osobę materialnie odpowiedzialną i Burmistrza.”;
2) dodaje się literę h) w brzmieniu:
„ h) Podział środka trwałego (nieruchomości gruntowych) „Podział LT”,
„Podział OT”
Przeznaczenie: Służą do wprowadzenia do ewidencji kilku nowych pozycji powstałych w wyniku podziału danego środka trwałego (likwidacji). Opracowanie i obieg: Sporządzany przez osobę prowadzącą ewidencję analityczną środków trwałych w systemie Micomp Środki Trwałe w dwóch egzemplarzach. Jeden przekazywany na stanowisko księgujące środki trwałe w Księdze Głównej Środki Trwałe. W Księdze Głównej Środki Trwałe dowodem zaksięgowania jest dokument „INNY/Podział LT” lub „INNY/ Podział OT ”.
2. Załącznik nr 1 do Instrukcji obiegu dokumentów księgowych i kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Turku otrzymuje brzmienie załącznika nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
3. Załącznik nr 2 do Instrukcji obiegu dokumentów księgowych i kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Turku otrzymuje brzmienie załącznika nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam kierownikom oraz samodzielnym stanowiskom Urzędu Miejskiego w Turku.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, za wyjątkiem § 1 pkt 1, który ma moc obowiązującą od dnia 1 stycznia 2023 r.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turku
Załączniki do zarządzenia znajdują się poniżej
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Załącznik nr 1 i nr 2 do Zarządzenia nr 77 (DOCX, 22.92Kb) | 2023-07-03 11:48:19 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Musidlak Data wytworzenia:
03 lip 2023
Osoba dodająca informacje
Barbara Feliniak Data publikacji:
03 lip 2023, godz. 11:48
Osoba aktualizująca informacje
Barbara Feliniak Data aktualizacji:
03 lip 2023, godz. 11:50